Lejebetingelser

Bemærk venligst at du med afgivelse af din ordre er indforstået med nedenstående lejebetingelser:

1: Er priserne med eller uden moms?

Svar: Alle priser er inkl. moms. Bemærk at mindste lejebeløb er 500 kr.

2: Hvordan lejer jeg artiklerne?

Svar: Brug vores kontaktform for forspørgsel om varerne er på lager, og oplys venligst dato for fest og antal gæster. Varerne skal afhentes på vores firmaadresse, eller vi kan sende dem med post.

3: Hvad koster det at få sendt varene?

Svar: Fragtomkostninger afhænger af antal og vægt. Vi benytter PostNord. Kontakt os for yderligere information. Bemærk at ikke alle varer kan sendes med post.

4: Hvornår får jeg de lejede produkter.

Svar: Produkterne skal som udgangspunkt afhentes på vores adresse efter forudgående aftale. Såfremt varede skal sendes vil du modtager dem 1-3 dage før eventet. Tekstil produkter vil du modtage renset og foldet klar til brug. MaryLizG kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser hos fragtselskab eller post. Dog kan du som kunde til enhver tid vælge din ønskede fragtmetode.

5: Hvornår skal det lejede leveres tilbage?

Svar: Varerne er for udlejning i max 3 dage, ønskes det at leje dem i længere tid skal dette aftales på forhånd. Ved forsinkelse på tilbagelevering vil der blive fratrukket et gebyr af det betalte depositum. Gebyrets størrelse afhænger af det lejede og afgøres af udlejer.

6: Hvornår og hvordan betaler jeg?

Svar: Faktura vil blive sendt pr. email senest én måned før det lejede skal bruges. Faktura vil indeholde beløb på det lejede og depositum. Bemærkning: Skriv faktura nr i kommentarfelt når der betales. Betallingsbetingelserne er 3 dage og der kan betales med bankoverførsel eller mobilepay.  VIGTIGT: Depositum skal betales omgående for at varerne er reserveret, restbeløb betales senest ved afhentning.

7: Hvor meget skal jeg betale i depositum? Og hvornår får jeg det tilbage?

Svar: Depositum udgør som udgangspunkt halvdelen af det totale beløb på det lejede. Dog altid minimum 500 kr. Der kan være enkelte varer hvor vi er nødsaget til at opkræve et højere depositum pga varens værdi. Depositum vil blive tilbagebetalt inden for 4 uger efter at det lejede er tilbageleveret. Lejer er forpligtet til at oplyse konto nr (eller mobilepay nr) hvortil beløb skal betales. Såfremt dette ikke er oplyst inden for 4 uger efter tilbageleveringen af det lejede, bortfalder ret til tilbagebetaling af depositum. Der henvises i øvrigt til pkt 9 for krav om tilbagelevering.

8: Er rensning/vask samt strygning af det lejede inkluderet i prisen?

Svar: Nej. Det lejede skal returners i samme stand som det er modtaget – vasket/renset og strøget. Alt kan vaskes ved 40 grader så længe hver farve holdes for sig.

Vask med vaskemiddel og produktet VANISH.

Hvis der stadig er pletter og lignende på det lejede vil vi opkræve 50 kr pr stolebetræk og 150 kr og opefter for duge. Mere besværlige pletter såsom skomærker vil oftest forsvinde ved forsigtigt at gnubbe med sæbe og vand. Satin og organza, må ikke vaskes, men skal blot returneres. Såfremt der er pletter på disse materialer vil der bliver opkrævet et gebyr på 50 kr pr stolebetræk og 150 kr og opefter for duge. Intet må tørrebumles eller tilsættes blegemiddel.

Ved tvivlsspørgsmål står vi gerne til rådighed.

Lysestager renses med papir og varmt vand. IKKE med skarpe genstande.

Stolebetræk og bånd behøver ikke stryges, men skal foldes pænt før returnering.

9: Hvis et produkt har pletter eller ridser som ikke går væk, eller hvis noget går i stykker, hvad er så proceduren?

Svar: I dette tilfælde vil MaryLizG opkræves et gebyr i henhold til prisliste herunder. Hvis noget kan repareres (skyndes af MaryLizG) vil der være et gebyr på 50 kr pr produkt som fratrækkes depositum eller som efterfaktureres. Dette gælder også for ekstra arbejde som for eksempel ufoldede eller våde materialer.

Prisliste: Simple stole covers  (DKK 160), alle andre covers (DKK 460), Duge (DKK 580), Skørter til bryllupsbord kort (DKK 320), Skørter til bryllupsbord lang (DKK 520), Sløjfebånd til stole (DKK 70), Lysestager (DKK 800), Buegang Brud (DKK 1500), Kagestander (DKK 2500), Vaser (DKK 200). Ovenstående liste er ikke komplet.

10: Kan jeg afbestille eller ændre en aftalt ordre?

Svar: Afbestilling eller ombookning skal gøres senest 3 måneder før eventet for at få tilbagebetalt depositum. Der fratrækkes et administrationsgebyr på 150 kr. Såfremt der afbestilles senere en 3 måneder før event tilbagebetales depositum ikke.

Der kan ændres i en aftalt ordre, men der fratrækkes et administrationsgebyr på 150 kr for rettelse og fremsending af ny faktura.

11: Hvad hvis der er en fejl på det lejede?

Svar: Dette skal omgående oplyses ved levering, og med billededokumentation.

12: Passer stolebetræk til alle stole?

Svar: Strækbare stole covere er meget flexible og passer til de fleste stole. Det er kundes ansvar at sikre sig at de lejede produkter passer. Kontakt os for yderligere information.

13: Kan jeg låne et stolebetræk for at se på kvalitet og om det passer?

Svar: Ja, vi sender gerne et eksemplar til lån så du kan afprøve det. Bemærk det skal returneres inden 8 dage.

Der opkræves et depositum for dette. Du er også velkommen til at besøge os efter aftale og se de muligheder vi har at byde på.

14: Øvrig information

Vi betaler gerne for et professionelt billede fra festen, som kan bruges af os på vores webside.